Ano, toto je opravdu nejrychlejší silniční kolo na světě.
Není nejrychlejší pouze ve větrném tunelu ani pro pár vyvolených jezdců ve stanovených scénářích. SystemSix je nejrychlejším pro každého, kdo prostě chce jet rychleji kdekoli se mu zamane. Nazvěte to snížením odporu či aerodynamickou výhodou. My tomu říkáme svobodná rychlost a je to vyvrcholení mnoha let systémového přístupu k efektivitě výkonu v reálném světě. Dokázat, co lze dosáhnout, když je celé kolo (ne pouze rám a vidlice) optimalizováno pro rychlost. K dodání skutečné rychlosti opravdovým jezdcům.
Rychlost šestidílného systému
Nový SystemSix je skutečným příkladem toto, že celek je větší než pouhý součet jeho částí. Jeho velikosti se dosáhlo plně integrovaným systémovým přístupem ke konstrukci. Šestibodový přístup, koncipovaný tak, aby pracoval dohromady jako šestidílný systém. Rám. Vidlice. Sedlovka. Řídítka. Představec. Kola. Celostní konstrukce k poražení aerodynamického odporu, která ale zároveň přináší takové řízení, pocit a explozivní výkon, který potřebujete k maximálnímu využití každého wattu. Samotný aero rám a vidlice nikdy nemůže dosáhnout výsledků, kterých jsme dosáhli my. Jednoduše řečeno, SystemSix přináší více rychlosti ve více situacích než jakékoli jiné kolo na trhu.
Rychlejší ve stoupáních
Ve všech stoupáních do 6 % nebo více podle hmotnosti a výkonosti jezdce je díky své aerodynamické výhodě SystemSix rychlejší než lehké kolo do kopců, jako je například náš zlatý standard SuperSix Evo. Jen pro dokreslení, většina těžkých stoupání na Tour má v průměru 7 – 8 %.
Rychlejší ve sjezdu
Při 5% klesání a rychlosti 60 km/h bude jezdec na moderním závodním kole, jako je EVO, potřebovat přes 300 wattů, aby stíhal jezdce na kole SystemSix, který ke stejné rychlosti potřebuje jen odpočinkových 200 wattů. To znamená, že na kole SystemSix můžete regenerovat, zatímco ostatní trpí.
Rychlejší na rovině
Ve srovnání s lehkým závodním kolem jakým je náš SuperSix EVO při rychlosti 48 km/h vám kolo SystemSix ušetří 50 wattů. To je velice hodně vzhledem k tomu, že funkční prahový výkon závodního jezdce je okolo 350 wattů. A dokonce, i když jede v háku, tak máte 60 % této výhody. A pokud nesledujete každý watt, tak věřte, že je to víc než dost, abyste si toho všimli.
Rychlejší ve sprintu
Ve sprintu dlouhém 200 m při rychlosti 60 km/h za stejných podmínek je jezdec na kole SystemSix v cíli o 4 délky kola dříve, než jezdec na lehkém závodním kole jako je EVO. V tomto případě není potřeba cílové kamery.
Rychlejší každý den
Dokonce i při poklidném tempu ve skupině při rychlosti 30 km/h potřebuje SystemSix o 10 % méně vynaložené energie oproti lehkému závodnímu kolu, jako je SuperSix EVO. Díky tomu vám zůstane více sil na dobu, kdy je třeba do toho pořádně šlápnout.
Systémovévý přístup
Říct, že SystemSix představuje unikátní přístup k řešení co nejnižšího aerodynamického odporu, by bylo málo. Náš celkový přístup k rychlosti představuje vrchol toho, co kolo navržené úplně od základů dokáže. Od základů? Ano, je tomu tak. Celý projekt SystemSix začal jako cesta k navržení nejrychlejšího zapleteného setu pro dnešní moderní pláště většího objemu. Odtud jsme pokračovali přes vývoj rámu, vidlice, sedlovky, řídítek, představce a kol tak, aby vytvořily jednotný a rychlý systém. Díky kotoučovým brzdám jsme mohli popustit uzdu fantazii. Vyladili jsme profily rámových trubek tak, aby měly optimální aerodynamické vlastnosti na každém místě. Navrhli jsme kombo řídítek a představce, aby přinášely rychlost bez kompromisu na poli pohodlí. To vše přineslo ovoce v podobě nejlepších dat z aerodynamického tunelu, které jsme kdy viděli. A to vše v rámci regulí UCI.
Základy rychlosti
Nejdůležitější částí nejrychlejšího systému na světě SystemSix je rám a vidlice. Každý tvar trubek je důkladně konstruován tak, aby byl maximálně imunní vůči aerodynamickému odporu. Účelná asymetrie pro okamžitou odezvu kola při brzdění či maximálního šlapání. Dokonalé řízení a klasický pocit na jízdě na silničním kole díky geometrii odvozené od zlatého standardu SuperSix EVO. A samozřejmě desítky rafinovaných detailů navržených tak, aby vás zrychlily a nezpomalovaly.
Optimalizace oproti všem aspektům odporu.
Aerodynamické profily
Každá část rámu a vidlice má propracované aero profily trubek s různými stupni komolosti, které jsou navrženy tak, aby udržovaly minimální odpor při nejdůležitějších úhlech působení větru.
Unikátní tvar hlavy
Unikátní tvar základu hlavové trubky upravuje proudění vzduchu přicházející od zadní strany vidlice směrem dolů. Zabraňuje tak smíchání proudů od vidlice s proudy vznikajícími za hlavovou trubkou.
Uhlazený tvar vidlice
Díky osvobození od nutných omezení při použití ráfkových brzd se oblast korunky vidlice radikálně liší od tradičních silničních kol. Tvar je uhlazený pro maximální integraci s rámem pro dosažení minimálního odporu vzduchu. Větší prostor pro široké pláště a čistý průtok vzduchu. Asymetrický tvar nohou pro dobré řízení při brzdění.
Větší rovná se lepší.
Jako první součást konstrukce SystemSix jsme vytvořili naše nová kola KNØT64, která jsou samy o sobě ďábelským inženýrským kouskem. Jsou navrženy tak, aby eliminovaly odpor, který je obvykle spojen pohybem větších plášťů. K tomu zahrnují špičkové technologie patentované našimi přáteli z firmy HED. KNØT64 tak dokáží přenést komfort, valivý odpor a přilnavost plášťů s vyšším objemem do jednoho z absolutně nejrychlejšího zapleteného setu planety. Konstrukce určená pouze pro kotoučové brzdy je totiž výrazně širší než jiné silniční sety. Tato dodatečná šířka způsobuje rozšíření plášťů (plášť 23c má rozměr 26 mm na našem kole) a to napomáhá bezproblémovému obtékání vzduchu mezi pláštěm a ráfkem. A jako bonus, protože jsou KNØT64 optimalizovány pro 26 mm (23c) pláště, tak také vykazují minimální změny v odporu vzduchu i při použití ještě širších plášťů, což dává jezdcům možnost jet s většími plášti bez zpomalení. Je to čistá rychlost bez kompromisů.
Systém řízení
Systémová řídítka KNØT jsou elegantním kouskem rychlosti. Zajišťují nízký aerodynamický odpor a elegantní vzhled integrovaného systému s možnostmi nastavení dvojdílného systému. Karbonová řídítka se dají nastavit o 8°, takže si je můžete vyladit k dokonalé pozici. Zaoblený komolý aero tvar horní části nejen že udržuje konzistentní proudění vzduchu, je ale také příjemnější pro ruce než jiná řídítka s ostrými koncovými hranami.
Představec System Stem vede kabeláž brzd a Di2 čistě přímo do hlavové trubky přes kanál pod jednoduše demontovatelným krytkou. A když už jsme u výhod pro mechaniky, tvarově uspořádané podložky umožňují jednoduše nastavit výšku řídítek bez nutnosti demontovat kabeláž. Rychle a snadno, přesně tak, jak se vám líbí.
Je běžnou mylnou představou, že sedlovky jsou pro výkon nevýznamné. Ve skutečnosti je průtok vzduchu v této oblasti výrazně rychlejší než v přední části kola. Je to díky akceleraci jeho proudění mezi nohama jezdce. Komolý aero profil sedlovky SystemSixu je velkou části nejrychlejšího výsledku na světě.
Další detaily rychlosti
- Power2Max™. Power2Max je měřič výkonu, který výrazně mění situaci na trhu. Na většině kol SystemSix je již předinstalovaný. Majitelé SystemSixu pouze jednoduše aktivují předplatné a začnou shromažďovat data.
- Skryté výhody. Kompletně skrytá brzda a vedení Di2 pro maximálně čistý vzhled bez kabeláže. Vnitřní vedení kabeláže prochází otvorem na přední části hlavové trubky mimo misky hlavového složení a velmi jednoduše se tak dá servisovat a nastavit.
- Příprava pro láhve. Tvary horní rámové trubky a sedlové trubky minimalizují aero efekt cyklistických bidonů, protože ty na kolo patří. Multifunkční montážní body vám umožňují zvolit mezi maximální aerodynamikou nebo maximální hydratací.
- SwitchPlate. Vyměnitelný kryt na horní rámové trubce obsahuje ovládání řídící jednotky Di2 a umožňuje snadný přístup k nabíjení nebo nastavení. Druhá varianta je určena pro mechanické systémy. A třetí plná varianta se využije pro sadu eTap.
- Vybaveno osami Speed Release. Pro rychlejší a jednodušší výměnu kol je rám i vidlice vybavena pevnými osami Speed Release. Kompatibilita s koly s jakýmkoli systémem pevných os.