Cannondale představil nový Scalpel-Si 2017. Nejlehčí, nejtužší XC celoodpružené kolo, jaké kdy svět spatřil. Dokonalá trakce. Dokonalé řízení. A žádné kompromisy.
Současné závody XC jsou mnohem intenzivnější. Mají těžké technické sekce a překážky, které spíše připomínají disciplínu DH. Je to takový druh závodů, který nevyžaduje kolo, ale potřebuje komplexní zbraň. Zbraň, která má přesně tak nízkou hmotnost a maximální tuhost, jak byste potřebovali. Ale je zároveň zkonstruována s daleko většími schopnostmi. Pro další X.
Přesně z toho důvodu jsme nevytvořili nový Scalpel-Si pouze pro XC. Ale stvořili jsme ho pro XXC.
STVOŘEN PRO XXC ZNAMENÁ VYTVOŘEN S PŘÍSTUPEM Si
I když má nový Sclapel-Si jeden z absolutně nejlehčích rámů na světě, nejezdíte pouze na rámu, ale vždy jezdíte na celém kole. Náš přístup Si (System Integration) zajišťuje, že kolo jako celek funguje bezproblémově dohromady jako, uhodli jste, systém. Pouze s našimi klikami HollowGram, zadní stavbou Zero Pivot a legendární vidlicí Lefty, jsou naše zásadní inovace, jako Ai posun pohonu kola a nová moderní geometrie možné. Si zajišťuje celkovou systémovou hmotnost, tuhost a jízdní pocit, který je nedostižitelný jinými konstrukčními přístupy.
STVOŘEN PRO XXC TAKÉ ZNAMENÁ VYTVOŘEN S Ai
Ve světě moderního XC hrají klíčovou roli trakce a obratnost. Jedno podklouznutí v tahu, které vás donutí byť jen na moment ubrat plyn, může znamenat posun ze špice na chvost. Řešením, které každý zná, je krátká zadní stavba. Jenže v realitě velkých kol současného XC, je prostor v tomto místě velkou prémií. Takže pro dosažení krátké zadní stavby, je třeba i něco obětovat. Teda pouze pokud nemáte Ai. Náš vlastní systém zadní stavby s asymetricky integrovaným pohonem (Ai) přináší nejkratší zadní stavbu v oboru bez kompromisů. Neskutečná trakce a vynikající obratnost, maximální tuhost a plná kompatibilita pohonu 2x. To vše bez obětování prostoru kolem pláště a průchodnosti zabláceného kola. A navíc ještě s tužším a pevnějším zadním kolem k tomu.
KRÁTKÁ ZADNÍ STAVBA. A DALŠÍ BONUSY K TOMU.
Náš asymetrický systém (Ai) je založen na jednoduchém předpokladu, že pokud něco stojí v cestě k vytvoření co nejkratší zadní stavby a tím i maximální trakce, musí se to odstranit. Proto, abychom získali prostor pro zadní kolo a přitom ho posunuli dopředu, jednoduše jsme posunuli převodníky a přesmykač o 6 mm. Tím jsme vytvořili velký prostor, aniž bychom vás limitovali k použití pouze jednopřevodníku, či nechali tuto stranu rámu úzkou a slabou. Tím, že jsme k tomu stejně posunuli i zadní stavbu, získali jsme navíc i tuhé a pevné zadní kolo s lepšími úhly drátů a jejich lepším napětím. To vše je ale postaveno na zcela normálním náboji. Jednoduše chytřejší.
POZICE, POZICE, POZICE
Nový Scalpel-Si je navržen tak, aby udržoval jezdce ve správné agresivní závodní pozici. Kratší představec dodává lepší kontrolu ve vysoké rychlosti. Má 29” kola ve větších velikostech a 27,5” kola v menších pro dokonalé přizpůsobení tělesným proporcím jezdce. Sedlový úhel, který pomáhá maximalizovat sílu při šlapání a trakci. Scalpel-Si není zkonstruován pouze k jízdě. Stvořili jsme ho pro závodní nasazení.
ZŮSTAŇTE MODERNÍ
Na okruzích Světového poháru je to stále šílenější. Jsou zde sjezdy, které nemají daleko k DH tratím a jezdci se snaží je přejet na kolech s geometrií jako vystřižené z roku 1997. V lehkém dresu. Ale je čas na něco nového. Na novou geometrii Scalpel-Si, která přináší obratnost, kterou očekáváte od XC kola, ale se stabilitou statného trail biku. Moderní geometrie znamená položený hlavový úhel s větším předsazením osy na vidlici Lefty. Položený úhel a dlouhá přední část rámu dodává potřebnou stabilitu a kontrolu při sjezdech, zatímco velké předsazení přední osy udržuje řízení rychlé a mrštné v pomalých rychlostech. Je to win-win řešení pro lidi, kteří milují vítězství.
BUĎTE PÁNEM SVÉ CESTY
Když přijde na otázku precizního zatáčení a dokonalé kontroly, Lefty zůstává osamocená. Její dvoukorunková konstrukce s jednou nohou je mnohem tužší než běžná vidlice. Dokonalý chod jehličkových ložisek umožňuje plynulý pohyb i při velmi těžkých rázech, ve kterých ostatní vidlice drhnou. Jelikož si vyrábíme vlastní vidlice, můžeme vytvořit i vlastní předsazení osy, což je klíč k dosažení naší moderní geometrie. A samozřejmě Lefty patří k nejlehčím vidlicím na světě. Nic vás více neudělá pánem své cesty,
než Lefty.
JAK BALISTICKÁ STŘELA
Náš BallisTec karbon je hodný svého jména díky patentovanému konstrukčnímu procesu, který přináší extrémně nízkou hmotnost, tuhost a odolnost. To nám umožňuje přesně vyladit tuhost na celém rámu a posunout hranice nízké hmotnosti s takovou jistotou, že každý Scalpel-Si dostane naši doživotní záruku. Je to prostě nízká hmotnost udělaná správně.
ČEP MÍSTO ČEPŮ
Seznamte se s naším systémem upnutí čepů LOCKR. Roztažná pevná osa pevně chytne obě vzpěry zadní stavby dohromady, takže se chovají jako jeden kus. Což je lepší než celá kolekce dílů smontovaných dohromady. Toto řešení dodává kolu pevnost skály a také je lehčí. A nejlepší na tom je, že není třeba žádné speciální nářadí.
PLNÁ KONTROLA NAD ODPRUŽENÍM
I když využíváte nejlepší odpružení, jsou místa, kdy ho prostě nepotřebujete. Abychom dali jezdci maximální kontrolu a maximálně vše zjednodušili, spojili jsme se s firmou RockShox a integrovali jedno tlačítko pro ovládání vidlice Lefty i tlumiče RockShox Monarch. Konec konců, pokud jde o ovládání odpružení, váš mozek je v tom vždy nejlepší.
VÍCE MOŽNOSTÍ MÍSTO JEDNOTVÁRNOSTI
S novým Scalpelem-Si jsme vyřešili problém vedení kabeláže. Nové výměnné vložky vedení kabeláže vám umožní použít takovou konfiguraci, jakou zrovna potřebujete. Také ukotví vše na své místo, takže vaše perfektní smyčky kabelů zůstanou vždy dokonalé.
PLOCHÁ MONTÁŽ PRO FLEXIBILNÍ ZADNÍ STAVBU
Plochá montáž diskových brzd umožňuje plynulý pohyb zadních vzpěr Zero-Pivot a zároveň je lehčí, čistší a jednodušší. Další věc, která dělá celý Scalpel-Si neporazitelným.
NIKDY NEZÁVOĎTE BEZ DVOU KOŠÍKŮ
To je pravda. Dva košíky v hlavním rámovém trojúhelníku. Hurá!
UŽ ŽÁDNÉ PROBLÉMY S DI2 A TELESKOPEM
Podívejte se na startovní pole Světového poháru dnešních dní a uvidíte minimálně několik teleskopických sedlovek. Proto jsme zkonstruovali systémově integrovaný prostor pro Di2 baterii, který se nachází v horní rámové trubce před tlumičem. Takže můžete klidně využít teleskopickou sedlovku s Di2.